måndag 10 februari 2020

Gräsänka

I morse drog Jonny till Florida.
Jag är gräsänka till på lördag.
Vaknade i morse med jordens huvudvärk och svetten bara rann om mig. 
Ringde mig sjuk och somnade om.
Efter att ha sovit nästan hela dagen mår jag bättre, men huvudvärken vill inte försvinna.
Tog vovvarna på en promenad men det var knappt jag orkade gå vår vanliga lilla runda.
Nu har jag dragit i mig lite starkare värktabletter och väntar på att de skall kicka in.
Det är svårt att hålla sig frisk verkar det som. Vet inte vad som är fel med mig. Eller jo det vet jag ju. Sorg kan sätta sig som fysiska symtom. Huvudvärk, ledvärk, ont i ryggen, sömnsvårigheter... allt det som jag har. Men jag försöker, gudarna skall veta att jag försöker leva vidare.
Sorgen är en lurig jävel, tar sig så olika uttryck och vägar i kroppen. 
Har anmält mig till en sorgegrupp som hålls av kyrkan. Hoppas den drar igång snart för jag tror att jag verkligen skulle må bra av att prata av mig i en sådan, träffa andra i liknande situation.
Det är jobbigt att vara ledsen jämt....

Ser så jäkla gammal och trött ut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar