onsdag 19 februari 2020

6688

Klockan är nu 14.44.
Jag steg upp 07.30.
6688 är antal steg som jag gått hittills i dag.
Det blir några till innan jag hoppar i bingen ikväll.
Jag tycker jag rör på mig rätt ok så här till vardags med tanke på hur ont jag har i kroppen.
Min artros gör ju att varje liten led i kroppen värker mer eller mindre typ hela tiden.
Fötterna värker så jag måste ta värktabletter när jag kommer hem från jobbet nästan varje dag.
Försöker hitta bra inneskor att ha på jobbet men det är få som klarar min belastning och ger bra komfort till foten.
Köpte nya skor alldeles före jul men jag tycker jag får ont av dem med, fast det skall vara bra skor.
”För dig som har långa arbetspass på hårda golv” stod det på hemsidan,


Nu blir det fötterna i högläge, fram med virkningen och sedan en film.
Hur min kropp skall palla jobba mer än vad jag gör är en gåta?
I natt somnade jag gråtandes kl 03.00 och sedan upp och vara en bra pedagog 4,5 timme senare, ingen bra ekvation om du frågar mig.
Vad Försäkringskassan anser är något helt annat.
Det är inte bara sorgen, inte bara depressionen, inte bara värken, inte bara sömnlösheten, inte bara....
Utan hela min livssituation. Men det vill varken vården eller FK ta i med tång.
Söker jag hjälp för en ond axel så är det den onda axeln som bedöms, endast den och bara den. Om jag skulle få en läkartid och då vilja ha hjälp med allt som är fel på mig, skulle jag bli utslängda från Vårdcentealen, tror jag.
- Jo, det är så här att bla bla bla, skadade knät för 15 år sedan.. bla bla bla Artros... bla bla operation... bla bla ont i  det andra knät... bla bla son sjuk... cancer.... deprimerad.... bla bla... död... bla bla bla ont i axlarna... ont i fötterna... bla bla ont i händerna, fingrarna, tumbasartros.,.. överviktig..... bla bla bla återkommande huvudvärk.... känslig mage kanske pga av många och starka mediciner.... bla bla bla tinnitus... bla bla sömnproblem... måste äta sömntabletter varje kväll...  krävande arbete.. bla bla bla... 
HJÄLP!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar