lördag 17 juli 2021

Detta är första dagen av resten av ditt liv.

Så står det på en keramiktavla som vi fick i bröllopspresent för 31 år sedan.
Svårt att förstå dessa ord när du är 23 år, nygift och gravid med ditt andra barn.
Vaddå första dagen av resten av mitt liv? Ja, det är klart!!
Nu ligger jag här på en madrass i solen 31 år senare och funderar på samma ord.
Nu betyder de att livet är skört, ta vara på dagen, vad är viktigt i livet, lev ditt liv, vänta inte, lev nu.
Just nu på en madrass i min trädgård är livet gött.
Just nu, just här och nu mår jag bra. 
Just nu tänker jag att detta ÄR den första dagen av resten av mitt liv.

Lyssnar på senaste boken av Karin Smirnoff.
Såå bra, men ingen feelgood direkt. 

Dricker iskaffe
Mums!

Snart dags för lite bubbel ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar