onsdag 28 juli 2021

Så där ja!

Nu har vi fått hem Charlie.
I går stoppade vi in grejerna från  husvagnen.
Vi har köpt nya glas och tallrikar, men resten får duga till husbilen. Kastruller, bestick, kanna, knivar mm mm. Men det är mycket färre skåp och lådor i husbilen, så jag fick sålla en del.
I dag skall jag bädda och lägga in en matta, samt fylla den med toalettgrejer. 
Tänkte alltid ha Charlie redo, så att vi snabbt kan sticka ut om andan faller på.
På fredag när Jonny slutat jobba så drar vi ut på vår första provtur.
Vi åker inte så långt, kanske bara till Öregrund eller Rullsand. Eller så naturcampar vi i något fiskeläge i närheten. Det finns Ställplatser både i Ängskär, Gudinge och i Fagerviken. 
Jag har laddat ner en app som heter just Ställplatser.
Där finns massor av tips på ställen var vi kan ställa oss. Det kommer bli supermysigt.

Det känns roligt att få hem Charlie när jag har över halva min semester kvar.
På söndag åker vi på kryssning till Visby med vänner, men sedan skall vi åka ut i flera dagar med syrran och svåger.
De säger det är vackert i Mariefred. Varför inte kolla in denna lilla pärla då?
Vi får se vart hjulen för oss.
Här ser vi en nöjd ny ägare och en glad säljare utanför M&M Caravan i Bro. (Jag skulle också vara glad om jag sålt en sån svindyr husbil ha ha ha… )Nä, skojar bara. Han var supertrevlig och väldigt hjälpsam. 


I dag skall det regna och detta känns helt ok. Gräsmattorna är alldeles bruna av torkan. Tänker på alla djuren i skogen som inte fått vatten på flera veckor.
Jag måste städa här inne och det känns ok att sitta inne utan att känna att jag ”måste” ut och ta vara på sommaren.
Semester är vila, inte bara sol och bad.
Kram på dig som läser och som följer mina förehavanden denna sommar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar