torsdag 15 juli 2021

Håll i hatten

För i dag går jag på semester, eller ja, typ.
Börjar med en bouppteckning och en begravning, men sedan går jag på semester.
Fast allra, allra först så skall jag få min andra vaccinspruta. Den får jag i dag kl 15.15.
Hoppas att jag inte blir sjuk. Har hört om så många nu som blivit dundersjuk av andra sprutan. Men de blev också sjuka av första sprutan men det blev inte jag sååå….. peppar, peppar.
Jonny ställde in en AC i vårt sovrum i natt så den har kylt bra vill jag bara berätta. Om inte jag får en sk AC-förkylning nu så blir det ett kors i taket. Skönt att inte svettas på hela natten, men att ha så kallt som vi hade i natt är inte heller att rekommendera, tror jag.

Å nu över till något helt annat.
Jonny håller på att kolla in båtar. Vi har nu ändrat oss och tänker köpa en stor motorbåt att ha här i Uppsala istället för i Hållen. Vi tänker som så att i Hållen tar vi oss till klippor och bad ändå, men härliga och varma kvällar i stan tar vi oss ingenstans.
I går när jag slutade tidigt  t ex, då kunde vi stoppat hundarna i bilen, åkt ut till Skarholmen och tagit båten ut på böljan den blå och svalkat av oss i värmen. Legat och guppat någonstans hela kvällen istället för att stänga in oss i en lägenhet tillsammans med en AC hela kvällen.
Så tänker vi. Men att köpa ”rätt”  båt är ju rena djungeln. 
Då slänger jag ut en fråga till någonsin läser detta och som kanske vet.
- Är det lång väntetid att få en båtplats till en halvstor motorbåt på Skaris?

Bilden är bara ett exempel på vad vi kanske eventuellt är ute efter. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar