torsdag 16 maj 2013

Back on track

Ja, nu är man tebaks på banan igen.
Har redan gått ner det jag gick upp efter påsk, på bara några dagar.
Jag är nog bäst, tror jag.
I dag tog jag varken nybakad bulle eller mumsig muffins till lunchfikat.
Inte för att jag inte var sugen men har man bara bestämt sig så är det ingen uppoffring.
I går blev det ett par mackor till mellanmålet och därför överskred jag gårdagens kalloriintag med ca 160 kalorier, men det är ju pyttelite så det gjorde ingen, men det fick mig att tänka till idag och inte käka den där hårdbrödmackan till lunchen, som är så jäkla god.
Som tur var hade jag med egen lunch i dag för det var färdiga hamburgare med pulvermos och hamburgerbröd. Min app hade ju gått upp i taket redan till lunch om jag inte hade haft med egna, vegetariska hamburgare och ett stekt ägg istället.
Det känns skönt att vara tillbaks igen.
Motivationen är ju inte på topp men jag kämpar med den.
Jag förstår att jag måste kämpa med det här i hela mitt liv och det känns ju mindre upplyftande.
Jag måste säga upp kortet från Curves och hitta mig en träningsform som jag njuter av.
Vad nu det kan vara?
Zumba kanske?
Eller träna tillsammans med min man kanske?
Det har vi aldrig gjort. Tänk om vi hittar något som vi gillar att göra tillsammans, för en gångs skull :)

Å nu!
Kaffe och glass.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar