torsdag 16 maj 2013

Vita ben

Det skall tydligen bli soligt och varmt i dag så jag tänkte ta på en kjol utan strumpbyxor.
Men vinterns kyla har satt sina spår. Mina ben är kritvita, nästan blåvita skulle jag vilja säga.
Det kommer se ut som om det sticker ut två lysrör ur kjolen och ner i skorna.
Men å andra sidan så blir de ju aldrig bruna om man inte börjar ha dem i solen någon gång.
Jag börjar i dag helt enkelt så får vi se om jag skrämmer något barn med dem.
För ett par år sedan, när jag hade shorts på vårens första varma dag, kom det fram ett barn och kände på mitt lår och så utbrast hon: - Kolla! Maggan har ben!
Hehe.....de är ju för rara de små liven.
Kjol och barbent får det bli i dag.
Huuuuga!
Läskigt va!
Den enda trösten är att alla andra är lika bleka :)

Jag vet! Jag har ju Dove hudlotion Summerglow. Det kanske kan vara en bra idé just i dag?
Det kanske kan hjälpa ett par vintervita ben liiiiite?
Jag gör ett försök.



2 kommentarer:

  1. Mina var lätt blårosa...:-P Doves' mörkaste bus använder jag. Funkar jättebra :-)

    SvaraRadera
  2. Fick en spray tan i min senaste Glossybox, som jag skall prova att ha på armar och dekoltage i kväll på min fest. Får hoppas att man inte ser helt flammig ut då.

    SvaraRadera