torsdag 30 maj 2013

De e mycke mat nu ...

I morgon kommer det gäster från Östersund som skall bo i helgen.
Det blir jätteroligt men vad skall vi bjuda på för mat?
(inte blodpudding i alla fall)
I morgon när de kommer och sedan på lördag.
Hur många blir vi på lördag? Bara vi fyra? eller sönerna också och kanske med flickvänner?
Fyra, sex, sju, åtta eller nio? That is the question?
Inte lätt att planera mat i det här hushållet inte.

Nästa helg skall vi har grillfest för Jonnys kollegor i vår husvagn.
Vad skall man bjuda på då då?
Hur många kommer?
Hur fancy skall det vara.
Räcker det med kotlett och kycklingspett eller "måste" det vara oxfilé?
Jag har inte bestämt mig ännu.
 Vi åker ut till husvagnen redan på onsdagskvällen och vad skall jag och Jonny äta hela veckan där ute då?
Vad skall killarna käka här hemma när vi är borta?
Det är, som sagt, mycket mat nu.

Jag som hade bestämt mig för att försöka dra ner på matkontot den här månaden fram till semestern.
Jag tror att det blir svårt att lyckas med det jag :)
Vi har ju midsommar däremellan också.
Ujejuj!
Mycket mat nu, sa ru?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar