fredag 31 maj 2013

Det här blir skoj

I kväll kommer våra kompisar från Östersund ner till oss.
Det är första gången de kommer sedan vi flyttade för snart tolv år sedan och det ska bli jätteroligt.
"Killarna" skall åka till Norrtälje i morgon för att kolla på någon slags motorcykelmässa men jag och Pernilla skall inte följa med.
Jag har bestämt finväder när vi skall "göra stan".
Shoppa, vandra runt i stan, käka på uteservering, sitta på bryggan osv osv.
När gubbarna kommer hem frampå kvällskvisten så skall vi äta tillsammans och då hoppas vi på mycket skratt.
Peter och Jonny gjorde lumpen tillsammans för över 25 år sedan och det var så de träffades.
Peter kom ifrån Mora och Jonny kom från Uppsala.
Båda träffade varsin Östersundstjej men Peter blev kvar i Östersund och vi flyttade.
Under åren har de hållit lite kontakt och för ca ett år sedan träffades de och det "sa klick".
Jag och Pernilla trivs också tillsammans så den här helgen kommer bli jättemysig, tror jag.
Trevligt med gäster.
Hoppas nu bara att vi får visa vår stad från den bästa sidan med sol och vackert väder.
Undrar var jag och Pernilla skall äta lunch i morgon då?
Ett delikat problem.

Men INNAN de kommer så har jag en del att stå i.
Vilken tur att jag slutar klockan tolv i dag för här skall bakas pajer, städas, vikas tvätt, bäddas med rena lakan, skuras toaletter.... pju!
Det är tur att man får gäster ibland så att man får "fingret ur".
TREVLIG FREDAG ÖNSKAR JAG DIG! (Å puss på rumpan)




1 kommentar:

  1. Jag träffade Peter med dotter på Motormässan förra helgen. Du får hälsa Både Peter å Pernilla från mej!

    SvaraRadera