tisdag 28 maj 2013

Shorts

Shorts eller inte shorts i dag?
Det ska bli fint väder säger min väderapp. Det är redan sol och 11 grader varmt så shorts kan det bli.
Kl 13 skall vi vara på banken och då kanske inte shorts passar så bra?
Jag tar med min klänning och byter om innan jag åker till banken.
Så får det bli.
Min farfar hade långkalsonger under byxorna till midsommar, tror jag men det kunde hända, någon julidag, att han kom med bleka ben i ett par avklippta byxor och DÅ var det varmt.
- Nä, undrar om man skulle ta "korts" i dag, sa han.
DÅ visste man att det var sommar på riktigt.
När farfar hade "kortsen" då var det varmt.
- Så länge man vill vara i solen är det inte sommar, sa han också.
Och det ligger något i det faktiskt. Det är när man börjar söka sig in i skuggan som den riktiga sommarvärmen har kommit.
I dag lär det inte bli riktigt SÅ varmt men över 20 grader och sol är väl inte heller fy skam?
Om det nu blir så varmt som de har lovat.
Kanske får ta med mig byxor också?
A*M*B*I*V*A*L*E*N*T

1 kommentar: