måndag 27 maj 2013

En kasse mat eller en matkasse. That´s the question?


Jag har storhandlat...
...eller inte så stor egentligen.
"Bara" sex middagar plus lite annat smått och gott.
Sex middagar svänger man ju ihop plättlätt.
1. Blodpudding med bacon och vitkålssallad.
2. Makaronipudding
3. Laxpasta
4. Köttfärspanna med potatis
5. Nudelwok med kyckling
6. Chillispett med basmatiris och currygrönsaker

Det blev en bra veckomeny, tycker jag.
Pasta två dagar iofs och det är ju inte så bra när man räknar kalorier men jag får väl käka lite till lunch och mycket grönsaker de dagarna då.
Funderar faktiskt på om man skulle börja köra med en sån där matkasse? men jag vet inte.
Jag tycker ju att det är roligt att planera och laga mat men det skulle inte vara så dumt med lite ny inspiration till vardagsmaten.
Syrran verkar ju nöjd med sina kassar så man skulle kanske ta å prova.

3 kommentarer:

  1. Du ha Middax påsen oxå. Som är Upplands egna matkasse. Det var den jag provade, när jag bloggade åt dom förut :). Fast Linas matkasse tycker jag oxå om :).

    SvaraRadera
  2. Ja, just det! Skall kolla upp den kassen också.

    SvaraRadera
  3. Läste att du funderade lite på det här med matplanering och matkasse. Om du är sugen på att planera delvis själv men ändå få hjälp med recept, tips och färdig inköpslista så är det roligt om du vill testa Vardagsmaten.se. Vår tjänst finns både som sajt och app. Om du handlar på Willys eller Hemköp så kan du dessutom välja vilken som är din butik och då får du alla erbjudande direkt till recepten och på inköpslistan. Bara ett litet tips :)

    //Sanna, matredaktör på Vardagsmaten

    ps. du hittar oss även på Facebook, Instagram och Twitter.ds

    SvaraRadera