måndag 16 juni 2014

Back in business

Klockan ringde kl 06.00.
Ingen pardon!
"Bara" att slänga benen över kanten och kliva upp.
Veckans roligheter har satt sina spår för jag är dödens trött i dag. Jag har haft jätteroligt, men att säga att jag har vilat på min semestervecka vore en lätt överdrift.
Sitter med en kopp kaffe nu och klipper med ögonlocken. Det känns inte som om kaffe räcker den här morgonen. Skulle behöva starkare doningar för att bli pigg i dag.
Men det löser sig nog bara jag kommer till arbetet. Där är det ingen som tar hänsyn till att man är trött inte.
Ställde mig på vågen nyss och det var ingen rolig siffra som dök upp. Veckans festligheter med bufféer, tårtor, alkohol och räkmackor har satt sina spår. Men nu är det vardag igen så nu är det bara på´t igen ba´.
Maggan is back in business. Fyra dagar, sedan är det långhelg igen med midsommar och bröllopsdag.  Det är inte lätt att försöka gå ner i vikt inte. Man har mycket att arbeta med hela tiden. På onsdag skall jag på restaurang också. Oj, oj, oj!
Men nu skall jag ta mig en tallrik gröt, DET kan aldrig bli fel.
God morgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar