onsdag 4 juni 2014

Förberedelser

Allt handlar bara om studenten här hemma.
Fixa, handla, klippa, handla, städa, städa, STÄDA!
Jag försöker hinna så mycket som möjligt på kvällarna, utom i går för då var jag helt slut som artist efter 13 timmar non stop på jobbet.
Öppna, sommarfest och APT!
I kväll tänkte jag röja på balkongen och sätta lite plant i balkonglådan. Dels för att det skall bli fint till studenten och dels för att jag skall ha balkonghäng där i morgon kväll med ett par kompisar.
Lite räkor och vin att börja helgen med.
Efter jobbet i dag skall jag och Ludwig handla studentkläder. Han vill ha hjälp med att hitta kavaj och snygg skjorta. Inte så lätt att handla om man aldrig gjort det förr. Jag hänger med som moraliskt stöd och håller lte i plånboken så att inte säljare prånglar på honom de allra dyraste grejerna.
Jag borde gå till frissan också men jag känner inte att jag har råd.
Jag får slänga i lite egen toning och sedan gå till någon drop-in-frisör för några hundra. Lina sa att hon kunde hjälpa mig att lägga i lite slingor för att få lite highlight. Vet bara inte när jag skall få tid att fixa det. Om jag lägger i färgen i kväll och klipper mig på måndag så kanske hon kan lägga slingorna på måndagkväll.
På måndag måste jag handla all mat och gå på bolaget också.
Det är roligt med student men det är skönt att detta är den sista i raden av tre.
Nu väntar gröt och sedan iväg till arbetet.
Ha en bra dag för det skall jag försöka ha.
P.S I dag har jag och Jonny varit förlovade i 26 år. Var tog den tiden vägen då?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar