torsdag 19 juni 2014

En sak i taget

I kväll åker vi till Stenskär. Det blir jag, Jonny, Ludde, Calle och Lina som åker.
Vi har handlat en del mat men i dag åker Jonny och handlar lite till.
Det blir en hel del att ta med sig när man skall åka så många.
Jag har huvudet fullt med allt som skall packas och göras men jag försöker tänka att det ordnar sig nog.
Vi kommer upp när vi kommer upp i kväll. Nu skall jag först arbeta min sista dag innan jag får fyra dagars ledighet.
Dricka kaffe, äta gröt, arbeta, packa till midsommar, handla det absolut sista och SEDAN åka.
En sak i taget så blir det här bra.
Inte vara framme i Stenskär i tankarna innan jag knappt klivit ur sängen på morgonen.
Så typiskt mig.

I natt hade jag tandvärken från helvetet, men nu är det över. Jag tuggade på en citronkärna på restaurangen i går och jag måste ha tryckt upp tandjäkeln i tandköttet.
Vaknade i natt av att hela överkäken dunkade.
Jag fick gå upp och ta två tabletter. Gissa om det var skönt när man kände värken försvinna efter några minuter.
Tandvärk är inget man önskar ens sin värsta fiende.
Men nu är det bra igen.
Peppar, peppar!
Vill INTE ha tandvärk i midsommar när vi är mitt ute i skogen och ingen tandläkare så långt ögat når.

Fredag på en torsdag, me like!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar