onsdag 25 juni 2014

Lugn och ro

Efter några veckor med ett ganska hektiskt tempo så längtar jag nu efter lite lugn och ro.
Student, gäster, midsommar, Stockholm, allt har varit fantastiskt men jag längtar efter en helg med tystnad, film, promenader, en bok ute i Hållen.
Bara jag och Jonny.
Jag älskar att ha gäster och jag gillar verkligen när det är fart, fläkt och fest.
Men nu har det varit mycket av kollektivboende ett tag så det skall bli skönt att komma upp till mitt hus och bara vara där i två dygn utan att behöva vara social med någon.
Äta vad jag vill, när jag vill.
Inga sötsaker som lockar.
Härliga promenader och bara sitta i en solstol och lyssna på vinden och fåglarna.
Kanske en cykeltur om det inte regnar.
Tre dagar och sedan åker vi upp.
Slutar ganska tidigt på fredag så jag hinner handla och göra allt innan jag hämtar Jonny.
Det har blivit ett gissel detta med sommarstuga. Jag vill aldrig åka någon annanstans. Bara vara där hela tiden.
Längtar!
Veckorna är en enda fartsträcka till helgen.
Tänkte aldrig att det skulle vara så mysigt att ha ett eget hus på landet.
Men först har jag några dagar kvar här i stan.
Arbeta, äta, städa i tre dagar.
Veckorna fram till semestern känns alltid så evighetslånga.
Skönt ändå att inte ha semester i den här kylan.
Brr!
Vad vore morgonen utan kaffe?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar