torsdag 14 juli 2016

Vill städa

Jag trodde aldrig att jag skulle säga de orden men jag sitter faktiskt här och längtar efter just det.
Att kunna städa.
I morgon kommer syrran och jag vill att det skall vara fint här hemma då.
Just nu sitter jag i soffan och tittar på en skräpig matta, dammiga fönstersmygar och döda flugor på golvet.
Tänk vilken lycka det skulle vara att kunna ta fram dammsugaren och ta sig en svängom på alla golv, ta en våt trasa och springa fram över möbler och ytor och till slut skura så att det luktar Ajax i hela huset.
Ute står det blommor i påsar, som skall ner i krukor och tre rabarberplantor som skall planteras.
I gästrummet vill jag vädra och bädda fint till våra gäster.
Frustrerande är bara förnamnet.
Frustrerande är det att sitta här och titta på eländet.
Nu låter det som det ser ut som Beirut här hemma och så illa är det ju faktiskt inte, men ändå.
Ändå...
Det ser inte ut som jag vill ha det.
I-landsproblem tänker du.
Ja kanske det.
Men ändå...
Jag vill städa, jag vill kunna städa bara.
Fyrahundra myggbett har jag också till råga på allt.
SÅ!
Nu har jag klagat färdigt för idag,
Tack å hej.
Leverpastej.

Döda flugor är äckligt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar