onsdag 6 juli 2016

Sjukgymnasten och Distriktsköterskan

Hade tid his Thomas, sjukgymnasten i dag kl 08.00.
Han sa att allt såg bra ut. Jag kan böja mitt knä i 60° nu. Det är varken bra eller dåligt. Jag har skött min träning som jag ska och min lårmuskel hade styrka över förväntan, efter så kort tid.
Eftersom jag är överrörlig i mina leder är det extra viktigt för mig att sköta min träning, sa han. Överrörliga människor har tendens att annars bli stelare än andra, efter en sådan här operation.
Vi pratade nästan i en timme och jag kände verkligen att jag fick svar på alla mina frågor.
Nästa gång vi skall träffas är om 14 dagar och då vill jag visa honom att jag gjort framsteg.
Efter Thomas fick jag träffa  distriktsköterskan My.
Hon tvättade och lade om mitt sår. Hon sa att det såg jättefint ut.
Jag vågade tom tjuvkika lite på såret själv också. Huuga!
Nu skall vi packa och flytta till Hållen, men först måste jag vila en stund.
Det har varit jobbigt att vara på benen i nästan tre timmar nu.
Vi åker efter lunch någon gång.
Gud vad skönt det känns att ha kollat upp allting i dag.
Jag känner mig som dockan som får OK i rumpan av Tomten på julafton.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar