fredag 29 juli 2016

För 29 år sedan...

...blev jag och Jonny ett par ikväll,
Vi träffades på Garden i gårkväll och min kompis Cina bjöd hem Jonny och några lumparkompisar hem till mig ikväll.
Jag och Cina var på stan på dagen och kön till Systembolaget vid Stortorget var flera timmar lång.
Klockan tre skulle han ringa.
Kvart över tre kom vi hem. Jag stod med nycklarna i handen när jag hörde telefonen ringa inne i lägenheten. Jag skyndade mig in och hann precis svara innan Jonny lade på.
Några timmar senare kom han och fem kompisar hem till mig. Det var Jonny, Lagge, Darth, Slidan och Wistrand.
Cinas kompis lade in en stöt på Jonny och han såg förskräckt ut.
När vi senare på kvällen skulle gå in på stan för att Yra frågade Jonny mig om vi kunde hålla handen och låtsas vara ett par. Javisst sa jag och släppte inte taget på hela kvällen.
Vi går fortfarande hand i hand genom livet.
Bilderna är från den kvällen. Jag har nog visat dem förr, tror jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar