onsdag 10 augusti 2016

50 år!

I dag har varit en underbar dag och samtidigt en ganska jobbig dag.
Jag börjar med det underbara.
Underbar morgon med champagne och fina presenter.
Jag är nog mest imponerad av att Jonny kunde överaska mig utan att jag vaknade.
Min fina present gjorde mig överlycklig.
DKNY väska.
Det trodde jag inte....fast jag hoppades.
Vi hade en lat morgon med film och sedan åkte vi på loppis och åt sushi till lunch.
Kl 16.00 hade jag tid hos fysioterapeuten hos ortopeden. Men innan dess hann vi med en tårtbit på Fågelsången
På kvällen kom Knut hit och vi köpte hem mat från Aspentos eftersom Ragusa var stängt för ombyggnad.
Nu tar vi det lugnt och tittar på en gammal svensk film.
Det jobbiga i dag har varit att jag tänkt så mycket på min mamma.
Min mamma som aldrig fick fylla 50 år.
Jag har liksom kommit över en magisk gräns i dag. I halva mitt liv har jag gått och trott att jag aldrig skulle bli då här gammal. Det låter kanske hemskt, men så är det.
Jag har liksom aldrig föreställt mig att jag skulle bli äldre än min mamma blev.
Äh! Det är svårt att förklara.
Jag fick en fin bild på Facebook i dag, precis som om Inger visste att jag gick och tänkte på min mamma.
Till slut vill jag tacka alla som grattat mig i dag. Nästan 200 gratulationer fick jag på fejjan och några av er har också ringt.
Syster skickade vackra blommor med blombud.
Nu ska jag sova så att jag orkar handla och förbereda för festen på lördag.
Tack och god natt!
Kärlek från mig till dig.



2 kommentarer: