tisdag 16 augusti 2016

Nä, nu djävlar

Nu är det dags att ta tag i det där med vikten igen.
Hela sommaren har jag fuskat och nu känner jag att det får vara nog.
Ligger här med magkatarr pga för fet mat och så lite gotta på det.
Nu vill jag inte längre.
Nu vill jag ta tag i mitt liv igen. Börja äta nyttigt och träna det jag kan.
Nu längtar jag till att må bra igen. Jag vet att det tar ett par veckor att bli sockerfri och jag vet att det kan vara tufft.
Man måste "bara" bestämma sig.
Nu ligger jag här och bestämmer mig. Jag tror jag skall leta reda på listan med Viktväktarnas mättande mat när jag kommer hem. Det är lättare att hålla sig från socker när man får äta hur mycket mat man vill.
Man behöver inte gå hungrig.
Vi har en helg kvar med unna oss innan vardagen börjar igen.
Men fr.o.m. nu får det vara slut med sockret i alla fall.
Min mage pallar inget mer.
I morgon är en annan dag...
GOD NATT!

2 kommentarer:

  1. Dagens boktips!
    Filippa Salomonsson: "Sockerdetox"
    Kolla på ditt närmaste bibliotek ��
    Lycka till!

    SvaraRadera