måndag 1 augusti 2016

Motion

Jag har aldrig varit den motionerande typen, kan man säga.
Jag går upp och ner i vikt endast genom att äta "rätt".
Men nu är jag fet igen. Plus femton kilo på ett år. Gör om det om du kan!
Nu sitter jag här och kan inget annat, å vet du vad jag längtar efter?
Jo, att få motionera. Röra på kroppen så att svetten rinner. Jag vill promenera, cykla, träna.
Jobba med kroppen så att mina förtvinade muskler får tillbaks sin styrka.
Jag hade gett min högra hand för att kunna få ta en kvällspromenad i kväll.
Jag är så rädd att latmasken hinner få för stort inflytande på mig innan jag kan börja röra på mig.
Jag är riktig rädd för att börja jobba igen, rädd för hur jag skall orka när jag varit stillasittande så länge.
Jag känner ju hur hela min kropp blivit svagare det senaste året. Inte bara det opererade benet utan även armar, nacke, rygg, händer och fötter.
Jag hoppas verkligen att jag kan börja träna snart så att jag hinner komma tillbaks till livet innan jag börjar jobba.
Jag tränar ju nu med men det är inte på någon svettnivå direkt. Nä, jag ligger i soffan och böjer mitt ben försiktigt samtidigt som jag kollar på tv.
Nu vill jag börja gå igen.
Å med dessa ord säger jag puss och god natt!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar