torsdag 4 augusti 2016

Pokémon och Kajsa Varg

Mitt Pokémonkonto var spårlöst försvunnet när jag vaknade här om dagen.
Typiskt!
Jag som nästan var på Level 7 utan att ha gått en meter.
Efter mycket om och men fick jag till det straxt innan gästerna kom i tisdags.
Det visade sig att jag hade visst två Googelkonton och det blev lite förvirrat där ett tag.
Det var veckans I-lands problem.
I går var vi på utflykt med Tina, Janne och Fabian.
Vi åkte ner till Fågelsundet och doppade tårna i vattnet nere i Slada.
Lunch intogs på Wärdshuset i Löfstabruk.
God mat och mycket getingar.
När vi kom hem till Hållen igen var det mysigt i paviljongen innan det var dags att laga käk.
Laxen som vi skulle grilla hade surnat och luktade as.
Är det inte typiskt så säg?
Tur att man kan trolla med knäna ibland.
Det blev köttfärsbiffar med potatis och kantarellsås istället.
"Man tager vad man haver", sa Kajsa Varg.
I dag vaknade vi i ett regnigt Hållen.
Den lilla familjen åkte på Gröna Lund och vi åkte hem till stan för att tvätta.
Klockan tre skall jag träffa sjukgymnasten.
Jonny har gått till frisören och jag sitter på balkongen och lyssnar på grannarna som pratar om sprit och bilkörning.
Intressant konversation.
Vi stannar nog i stan i natt. Det är skönt att komma hem också.
Mysa en kväll med sonen innan vi åker tillbaks till landet och börjar förbereda för den stora drabbningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar