tisdag 24 september 2019

Vill inte

Vill inte kliva ur sängen, vill inte gå och lägga mig. 
Vill inte handla, vill inte laga mat. vill inte äta.
Vill inte vara i stan och jag vill inte vara ute på landet.
Vill inte bara gå här hemma men jag vill absolut inte börja jobba.
Vill inte ta några som helst beslut.
Vill inte umgås med folk och jag vill inte vara ensam.
Vill inte planera för framtiden och jag vill inte stanna kvar i dåtiden.
Vet inte vad jag vill, kan, törs, förmår?
Får panik när jag tänker på vad jag nu skall göra med mitt liv.
För jag vill inte ha det så här.
Vill inte att du skall vara borta.

2 kommentarer:

  1. Finns inga ord som tröstar...jag vet...Men jag finns här för dej om det blir för ensamt å för tyst! <3

    SvaraRadera
  2. Hur vore det att ”byta liv” ett halvår, ett år? Bo i Spanien över vintern? Hade inte J erbjudande om jobb i ett annat land?
    Hundarna kan följa med����

    SvaraRadera