måndag 9 november 2020

Nästan vaken

Ni vet när man vaknar men ändå sover lite.
När det är helg och du inte behöver kliva upp direkt utan kan ligga kvar och småslummra lite.
Så var det för mig i Hållen i går.
När jag ligger där och är någonstans mellan sömn och verklighet så kommer en tanke till mig: - Ludwig har inte varit här och sett det nya badrummet. Varför har han inte det?
Varför har han inte varit här och byggt? Han älskar ju att bygga?

Sekunden senare är jag klarvaken och sorgen slår som ett knytnävsslag mitt i magen.
Jag klämmer Jonnys hand och gråter.
Försäkringskassan har rätt, sorg är ingen sjukdom, men man kan bli sjuk av sorg.
Den där hemska känslan som jag vaknade med satt i kroppen hela dagen i går och i dag skall jag jobba och skratta och må bra.....
Det är inte helt enkelt.
I dag är en sån där dag när jag bara vill krypa under täcket och inte prata med någon på hela dagen.
Dra ner persiennerna och kolla på film i bara pyjamasen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar