fredag 6 november 2020

Början på något nytt

Här om dagen när jag gick hem från jobbet så fick jag en insikt, en aha- upplevelse.
För första gången på flera år kände jag att jag var med i livet, i det som pågår runt omkring mig.
För första gången på väldigt, väldigt länge så stod jag inte bara och såg på medan alla andra lever sitt liv, utan jag var också med.
Jag stod i parken och tittade mig omkring.
Jag hade inte bråttom någonstans, jag hade ingen som väntade på mig.
Jag liksom kände livet i mig, ett litet pirrande långt där inne.
Kanske jag är tillbaks ändå, tänkte jag.
Vad det än var jag kände så var det en härlig känsla.
Ett litet, litet hopp tändes att jag faktiskt kommer kunna må bra igen. Bli glad igen...
Nu vill jag bara vila i den känslan och sedan kanske jag kan gå mot glädje igen med små, små steg.
Jag hoppas det.

I dag är det fredag hörni, och jag skall ha fina tjejer hos mig ikväll.
Solen håller på att gå upp...
Det är också en skön känsla.
God morgon!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar