tisdag 24 november 2020

Covid??

I lördags blev jag sjuk.
Nu sitter jag här, tre dygn senare med snuva, hosta, lite tryck över bröstet, lite feber, huvudvärk och knasig mage.
Har även tappat både lukt och smak. Det är typ alla symptom på Corona.
Nu bör jag gå och testa mig för Covid, men det finns inga tider i hela Uppsala så nu står jag på väntlista i Tierp.
Det känns lite läskigt faktiskt, eftersom jag tillhör två riskgrupper. Min övervikt och min astma.
Tänker på om jag blivit smittad på jobbet i så fall, för här hemma har jag inte umgåtts med någon.
Jo, mina söner och flickvänner var ju här för snart två veckor sedan så det är klart att jag kan ha blivit smittad av dem, men de har å andra sidan inte varit sjuka så den teorin stämmer ju dåligt.
På jobbet misstänker vi att föräldrar med Covid skickat  sitt barn till förskolan förra veckan så det låter ju mer rimligt att jag blivit smittad där...
Men jag kan ju lika gärna blivit smittad på Årstahallen?
Sånt kan man ju inte veta?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar