söndag 1 november 2020

Hållen

Nu börjar jag bli trött på att bo på en byggarbetsplats så fort vi kommer ut hit.
Jag längtar efter mitt fina, rena, välstädade hus, där vi kan finna lugn och harmoni och vila upp oss till nästa arbetsvecka.
Men nu är det inte långt kvar.
I går kom toalettstolen och kommoden på plats.
Nu måste vi vänta med att borra och skruva i väggarna till nästa helg, för vi har glömt att köpa silicon. Vi vill ju inte få fuktskador i vårt nya badrum det första vi får.
Men vi har massor att göra i alla fall.
Det vore ju skönt att städa där uppe och få bort bygggrejer från nedervåningen.
Att städa och samla ihop allt på en och samma plats skulle ju göra att byggarbetsplatskänslan skulle försvinna avsevärt.
Vi skall göra om lite i vardagsrummet också.
Byta klädsel på soffan, byta matta och skruva upp tv:n på väggen.
Denna klädsel kommer från IKEA på torsdag.


Tillsammans med vår ullmatta, nytvättade vita fåtöljer och en vit gardinkappa så kommer det bli jättefint, tror jag.
Tänker också sätta upp rullgardiner under gardinkappan så att vi kan kolla på film utan att få solen mitt i tv-rutan.
Säger man tv-ruta förresten? Eller säger man tv-skärm kanske?
Gud, vad gammal jag är!
Skitsamma, du fattar.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar