tisdag 28 augusti 2012

Brrrr....kallt!

Har kört med öppet fönster i sovrummet hela sommaren annars kan man inte andas här inne.
I morse vaknade jag av att jag hade frost i håret och i näsborrarna (nästan).
Det märks att hösten kommer med stormsteg nu.
I går förmiddag hade jag både jacka och mössa på mig på jobbet men på eftermiddagen var det lika varmt som vanligt igen.
Bilen visade över 20 grader när jag åkte hem.
I dag skall det bli varmt igen men nätterna är kalla....brrr!
Snart är det vinter.
Låter jobbigt, jag är ingen vintermänniska. Jag gillar vår, sommar och höst men vintern kan jag vara utan.
Jag åker varken skidor eller skoter och vad ska man då med vinter till?
Tre månader av blask och slask, snö och is.....usch!
Men idag skulle det bli 18 grader och sol, så vi hoppas på att meteorlogerna har rätt för en gångs skull.
Skynda dig nu Maggan!
Ja.....ja...
Delvis soligt
Tisdag
Delvis soligt och 17 grader.

2 kommentarer:

  1. Här va det frost i gräset i morse Huuiu! :(

    SvaraRadera
  2. Jag gillar vinter...riktig vinter!

    SvaraRadera