torsdag 23 augusti 2012

It´s raining cats and dogs

Efter en natt från helvetet med en snarkande gubbe bredvid mig, som kunde ha väckt döda, så vaknade jag upp till världens gråaste värld.
Det är så grått ute att det är mörkt i hela lägenheten.
I dag är en sån här dag när det inte kommer att bli dagsljus på hela dagen.
Jag skrev i går att inte hösten kommit ännu. I dag känns det som om hösten är här och den kom över en natt.
Det känns ok faktiskt.
Jag älskar sommaren men och det är sorgligt att den tar slut på en grisblink men hösten känns ok den med.
Det känns skönt att få sätta på sig långbyxor och strumpor igen.
Jag gillar jobbet på höstarna när nästan allt är som ett oskrivet blad. vi vet inte vilken barngrupp vi får eller vad som kommer att hända.
Den här hösten har jag fått lite nya arbetsuppgifter och det känns roligt, b la uppdaterar sakta men säkert vår hemsida.
Nä, nu har jag inte tid med dig längre, plikten kallar....men först lite frukost innan jag ger mig ut i regnet.
Gröt eller fil i dag? That´s the question?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar