torsdag 23 augusti 2012

Nystädat....typ

Jag/vi har förberett för Calles inflyttning i Knuts gamla rum.
Jonny och Ludde har burit bort skit som samlats där i sommar och jag har dammsugit, dammat och putsat fönstret.
Skura får jag göra när jag köpt skurmedel i morgon.
På lördag flyttar Calle hem igen och det känns faktiskt riktigt roligt.
Jag tror inte att han stannar hemma så väldigt länge så jag får passa på att rå om honom några veckor nu.
Har man en gång flyttat hemifrån så vill man inte hem till mamma igen, men ibland har nöden ingen lag.
Här i Uppsala växer inte lägenheterna på träd direkt och gör de det så får man sannerligen betala dyrt.
Jag är inte avundsjuk på de unga nu för tiden inte.
Vi hade det mycket lättare på min tid i Östersund.
Men det löser sig nog med tiden även för Calle, det gör det alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar