fredag 12 juli 2013

Är inte jag för gammal för sånt här?

Fick tandvärk i går.
Det blev ondare och ondare under kvällen och nu på morgonen så känner jag mig helt svullen i underkäken.
När jag känner med fingrarna längst bak i den vänstra, nedre tandraden så är det alldeles ömt.
Håller jag på att få visdomstand där?
Kan man få det när man är så gammal som jag?
Jag vet att jag drog en visdomstand i tjugoårsåldern men det var i överkäken.
Har faktiskt inget minne av att jag någonsin fått dem i nederkäken.
Men som sagt, är jag inte för gammal för det?
Ont har jag likt förbannat och det känns inte riktig som att det ingick i mina semesterplaner att få tandvärk just i dag.
Jag får pilla i mig några piller i dag och se varthän det går.
Har inte varken tid, lust eller råd att gå till tandläkaren på semestern.
Suck å suck å dubbelsuck!!

Om tio timmar går jag på semester.
Men först skall jag på utflykt med lunchmatsäck till 4H-gården.
Jag har ett bra jobb när det är finväder. Jag har skrivit det förr.
Många är avundsjuka när det är tjugo grader varmt och vi får gå i linne och shorts på utflykt.
Men det de flesta INTE tänker på är att vi skulle gå även om det var oktober, två grader varmt, småregn och kallblåst.
Eller i minusgrader och halv snöstorm.
Men då är inte alla lika avundsjuka minsann, konstigt!

Tio timmar minsann.
Whooop Whoooop!!!

Åsså skall jag börja semstern med ett trevligt Garden Party i gamlis.
Det finns sämre sätt att starta sin semester på.
Whoooop Whoooop!!
Ja, vad säger man om den här bilden då?
Inte f...n vet jag :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar