söndag 28 juli 2013

Våga vägra yran

Det var inte många man kände på yran inte.
Var var alla Östersundsbor i helgen?
Våga vägra yran?
Jag skulle älska om det fanns en festival i Uppsala?
Jag skulle genast gå och njuta av musik, människor och stämningen i min egen stad.
Här verkar det som om människorna i Östersund flyr när Yran kommer till stan.
Varför??
Händer det så mycket skoj i den här stan att man väljer bort den största folkfesten på hela året?
Synd, tycker jag.
Sedan tycker jag att det är alldeles för dyrt att yra.
1200 kr för en biljett, svindyrt att äta och nästan 70 kr för en blaskig öl på plastglas.
På alla andra festivaler kostar en bira 50 spänn.
Men fattig och lycklig åker jag nu hem till Uppsala.
Fylld av musik och härliga möten.
Lite besviken över att yranarrangörerna valde att sätta både Bo Kaspers Orkester och Amanda Jensen i ett alldeles för litet tält.
Knappt hälften av alla människor som ville se dem fick plats i det där cirkustältet.
Fy skäms Yran!!!
Men som sagt, i det stora hela var det fantastiskt.
Synd bara att alla Östersundsbor valde att vägra Yran.




4 kommentarer:

  1. Jag tycker inte det är värt pengarna. Sen som sagt så träffar man inte så många man känner. Medelåldern på dom som yrar ligger på 17 år.
    //Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart att man skall välja bort Yran om man inte tycker det är värt. Konstigt bara att så många tycker det, tycker jag.

      Radera
  2. Jag tycker att det är värt pengarna även om det är dyrt....hur många artister får man inte se för en tusing och flera dagar med festival. Ljunga Rocken som är i augusti med bla. Stiftelsen å Takida är i två dagar å kostar 600kr. Sen blir jag irriterad att det är så jäkla dyrt att äta å dricka på stråket...blaskig öl i plastglas å äta på papp...en pizza att äta på kartongbotten för 150 pix.....det väljer jag lätt bort! På något konstigt sätt har det blivit "inne" att välja bort Yran men jag älskar Yran och kommer att spara en hundring i månaden så att jag har råd att gå även nästa år!:O)

    SvaraRadera
  3. Kör up de röva Jamtarnas frihets fest skall man alltid komma på!

    SvaraRadera