söndag 26 oktober 2014

Nyttig vecka

Sitter här och planerar veckans middagar.
Det är viktigt att veta vad man skall äta när man kommer hem från arbetet. Annars stoppar man kakhålet full med skit.
Jag får bra inspiration från Viktväktarnas blad som vi får varje vecka.
Den här veckan blir det fiskgratäng med räkor och potatismos, svamp och spenatlasagne, höstgryta med svamp, fläskfilé och grönsaker, kyckling med kokostäcke och vildris samt en tonfiskpasta.
Det låter väl inte så dumt?
Förutom detta så måste jag ladda upp med grönsaker, frukt, kvarg och lite annat bra-att-ha-i-kylskåpet-grejer.
Bubbelvatten med smak är gott till maten, lite lightläsk då och då kan vara gott när sötsuget kickar in.
Jag vet att det inte är nyttigt men jag dricker väldigt lite sån´t skit så jag tror jag överlever.
Såg ett recept på klyftpotatis med örter att doppa i vitlöksdipp. Jag tror det får bli vårt fredagsmys.
Haha....ja, man har ändrat lite på vad som är tv-godis nu och då.
Det känns som om jag har hållit vikten den här veckan. Inga hemska utsvävningar och inga frosserianfall. Jag hoppas på minus på vågen på tisdag.
Jag har ju bara ett par kilo kvar till min 10% gräns. Jag hoppas på att nå den senast nästa tisdag.
Jag vet att jag tjatar om min mat och min vikt och att jag har gjort det i omgångar i flera år. Ja, nästan i hela mitt vuxna liv faktiskt.
Men nu skall det funka. Den här gången skall jag inte ge upp. Den här gången skall jag nå min målvikt, lära mig att äta på jämviktsprogrammet och sedan bli guldmedlem.
Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar