lördag 4 oktober 2014

Vaknar sakta

Vaknar till en lördag i Hållen.
Sömnen finns kvar i huvudet och jag ligger och funderar på drömmen jag precis drömde.
Lyssnar på tystnaden där ute och på husets små knäpp.
En bil kör förbi på vägen.
Solen stiger sakta upp. Det blir ljusare och ljusare i mitt sovrum.
Jonnys tunga andetag bredvid mig i sängen.
Jag blundar igen och faller sakta bort i en någon slags vaken sömn.
Blir kissnödig, kaffesugen och nyfiken på FB samtidigt.
Vill inte kliva upp riktigt ännu. Det är kallt utanför täcket.
Ännu en bil kör förbi.
Snart börjar dagen men inte riktigt ännu.
Jag ligger kvar och funderar en liten stund till.
Vakna sakta när jag kan, det är bra för själen,
Ingen stress och jäkt.
I dag är jag ledig, inga måsten som väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar