tisdag 8 september 2015

Hittar ingen klänning

I flera dagar har jag sökt mig till Gränby för att hitta en klänning till Alles begravning på torsdag, men jag hittar ingen.
Frida (eller Alle) vill att vi skall bära ljusa kläder, men man vill inte ha allt för grälla färger heller.
Jag hittar inget alls.
Jag har provat en blå och en beige, en rosa, blommiga och rutiga, randiga och you name it...
Jag står bara och gråter i alla omklädningsrum och tänker att "Det här skall jag ha på mig på Alles begravning, jag vill inte".
Jag vill inte ha någon klänning som jag skall koppla ihop med en sån hemsk sak.
Jag hittar inget som passar till på torsdag, hittar inget som är fint nog, bra nog, sorgligt nog, värdigt nog...
Nu tar jag en gammal trasa som hänger i garderoben och så kan jag slänga den sedan om jag inte orkar se den efter torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar