torsdag 17 september 2015

Sovmorgon de luxe!

Somnade gott straxt efter klockan tolv i natt.
Somnade i min sköna säng i mitt favorithus på landet.
Efter en ganska lat dag med film och mys med sonen så hade jag ändå ganska ont i knät under dagen, men inget som hindrade mig från att somna gott.
Vaknade efter ett par timmar av att jag trodde att någon stod och stoppade knivar under min knäskål.
Jag vände och vred på mig men hittade ingen ställning som lindrade.
Det går inte att beskriva hur det är att vakna med värk som kommer från ingenstans och som inte går över hur du än gör.
Till slut är det bara starka värktabletter som hjälper mot den hemska smärtan.
Mina bästa kompisar just nu heter Citidon.
Klockan fem i morse kunde jag somna och nu vaknade jag.
Jag sover väl aldrig till 09.30 på dagarna. Sova bort halva dagen och man känner sig lat och onyttig resten av dagen.
Som tur är så ösregnar det i dag och då känner jag inte att jag borde vara ute på samma sätt som om solen hade gassat i dag.
Jag vet, jag borde lyssna på min kropp och tillåta mig att vila om det är det jag måste. Men för mig är det svårare än så.
Men dessa tabletter gör att jag bara domnar bort och all värk försvinner i några timmar och det är så skönt, så värt att sova bort hela morgonen.
God morgon/ förmiddag då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar