tisdag 15 september 2015

Jag vill ha min kropp ifred.

Jag är en kvinna och jag har en kropp.
På min kropp råkar det sitta en rumpa, en slida och två bröst.
Jag är en kvinna och heterosexuella män tycker att en kvinnas kropp är sexig.
Inte just min kropp kanske, men en gång i tiden var även jag ung och vacker ;)
Jag är född till att täcka över min kropp för att inte attrahera männen.
Om män får se för mycket av en kvinnokropp så kan de inte behärska sig, eller vad?
Läser just i tidningen om politiker ( ej i Sverige) som tycker att kvinnor som klär sig i korta kjolar och tajta byxor uppmanar till våldtäkt?! Då får man skylla sig själv!! Detta har jag även förstått att svenska domare tycker.
Alltså sluta lägg ansvaret på oss kvinnor.
Detta är ett problem som ligger hos männen, hos de sjuka män som utför dessa vidriga handlingar.
Våldtäkt är dessutom inte en sexuell handling utan en våldshandling.
Våldtäkt har med våld och makt att göra inget med kåthet och sex.
Läser inte världens politiker tidningar och psykologers utredningar?
Kvinnors kroppar skall skylas över och täckas annars får vi skylla oss själva.
Jag blir så upprörd och ledsen när jag ser att man kan köpa små toppar i storlek 122 på våra varuhus.
Små flickor utan byst skall skyla sina små bröstvårtor men pojkarna kan visa sina?
Vi lär våra småflickor att deras kroppar är något fult och skamligt innan de ens har börjat skolan.
Det var inte så när jag var barn.
Jag vet att pedofilerna har större svängrum nu med de sociala medierna och jag tycker inte att man skall lägga ut nakenbilder på sina småbarn på FB eller sina bloggar just av den anledningen.
Men jag tycker att det är förjävligt att det skall vara så.
Denna bild publicerades i Östersunds Posten 1973. Jag är 7 år. Detta skulle aldrig funka i dag. Det skulle bli ramaskri om UNT skulle lägga ut den bilden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar