tisdag 1 september 2015

Ny månad och nya tag

Augusti blev en månad av sorg och elände.
Alle lämnade oss och jag blev sjukskriven.
Jag har ondare än någonsin i både knä och hjärta och med detta startar jag den nya månaden.
HÖSTEN kom med buller å bång.
Från sol och värme i går till regn och kyla i dag.
Det var ganska skönt att slänga sig på cykeln i morse utan att svettas ihjäl. Jag cyklade till Brantingbagaren och köpte lite go`fika till mina gäster som kommer i dag.
Johanna och Liam tittar förbi på förmiddagen och då måste ju Tant Maggan bjuda på något gott till kaffet.
Jag undrar vad hösten 2015 har att bjuda på då? Inget mer elände hoppas jag för det orkar jag inte.

I dag börjar Jonny sitt nya arbete i Kista.
Jag hoppas att detta jobb införlivar alla hans förväntningar nu då.
En rejäl löneökning och mer resor är vad som väntar.
Han stiger på karriärstegen och jag ramlar ner, det är så det kan vara ibland.
Jag undrar vad jag skall göra när jag blir stor då?
Fick Remissbekräftelsen från Akademiska i går där det står att jag skall bli kallad till ortopeden inom tre månader, jag hoppas verkligen att det blir så nu då.
Orkar inte med något mer bakslag när det gäller mitt knä. Nu är jag superladdad och supertaggad att stå på mig så att jag får en operation.
Denna gången ger jag mig INTE!!

Tisdagen den 1:a september 2015.
Det är tur att man inte vet vad framtiden har i sitt sköte.
Med dessa underliga tankar avslutar jag tillsammans med en vacker bild på höstblommorna som Jonny fick som avtackning på sitt arbete i går.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar