lördag 3 oktober 2015

Abstinens

Jag och Jonny bestämde före helgen att vi skulle lägga bort våra telefoner från lördag morgon till söndag kväll.
Inget Facebook, ingen Instagram eller blogg. Vi får svara om det ringer eller på sms och vi får använda telefonerna till musik men inga sociala medier är tillåtna.
Jag kommer absolut ha abstinens på Facebook.
Klockan nio lägger vi ifrån oss telefonerna och sedan plockar vi upp dem igen i morgonkväll.
Buhuhu!
Varför bestämde jag det?
Jag kommer att ångra mig tusen gånger innan jag får kolla på FB igen.
Men det är ett bra socialt experiment.
Vi är lika nördiga som alla andra som sitter med näsan i sina telefoner och kollar hur många likes och kommentarer man fått på sin senaste uppdatering, var tjugonde sekund ungefär.
Så jävla dumt!
Vad gjorde man hela dagarna innan Facebook kom?
Hade man inget bekräftelsebehov före år 2007?
Det var 1september 2007 som jag skaffade Facebook. Blogg började jag skriva ett år tidigare. 
Nu, åtta år senare sitter man med konstiga problem som gamnacke och Facebookabstinens?!
Crazy!
Vill ni nå mig så får ni ringa eller sms:a.
Haha!! Vilket jävla I-landsproblem.
Jag döööör! Hahaha!
Tur man kan garva åt sig själv i alla fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar