lördag 24 oktober 2015

Nu börjar det hända grejer

Minus två kilo.
Pow!
Det känns bra.
Äter så mycket mindre. Håller mig mätt länge på fett och protein. Inte överdrivet mycket fett, men det fett jag äter är riktigt och bra fett.
Inget godis och inga andra konstigheter.
Framför allt går det lättare att stå över suget om man då kan gå och ta sig en bit ost eller en skinkskiva.
Det känns fortfarande fel att inte räkna kalorier men det är skönt att äta när jag är hungrig och lyssna på min kropp igen,
Jag läste en forskning om LCHF i morse och den visar att detta inte är den perfekta dieten, men visst, man går ner i vikt.
Kroppen behöver kolhydrater också.
Men så länge jag inte kan motionera så kör jag på det här.
Jag kanske måste gå i terapi för att kunna få ett sunt förhållande till mat för just nu är jag inte frisk.
Det är inte friskt att tänka så mycket på vad man stoppar i munnen, som jag gör.
Att hela tiden tänka på mat och hela tiden vara sugen på fel mat.
Det är inte bra. Jag har inte en frisk och hälsosam syn på mig och mat, så är det bara. Jag önskar jag kunde släppa hela skiten och bara vara, men då går jag upp i vikt fortare än jag hinner säga badrumsvåg.
Men just nu mår jag bra. Just nu går jag ner i vikt.
Two down, eight to go.
God Morgon!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar