tisdag 27 oktober 2015

Vad gör jag för fel?

Nu har jag gått upp ett kilo!
Vad gör jag för fel?
Trodde att jag bara skulle rasa i vikt när jag började att lchf:a mig, men icke sa nicke!
Något fel gör jag ju, eftersom jag inte går ner i vikt.
Är min kropp i chock, efter tre år utan fett helt plötsligt få fett igen?
I går var första dagen som jag tog bort grädde och ost sedan jag startade. Jag har fortfarande Gammaldags mjölk i mitt kaffe, men annars åt jag inga mejeriprodukter på hela dagen.
Att ha kokosolja i kaffet gör också att man blir mätt direkt på morgonen. Man behöver inte käka på direkten när man vaknar.
Undrar hur länge man håller sig mätt på det här kokosfettet?
Är det min hjärna som inte är med på tåget tro? Är det fortfarande min hjärna som säger åt mig att det är fel med allt det här fettet och som gör att jag inte går ner i vikt?
Det känns lite snopet att det skulle vara så trögt att gå ner i vikt, Jag som hade bestämt mig och jag som trodde att jag skulle vara på G vid det här laget.
Jag har gått med i några LCHF-grupper på Fb och jag ser att det är flera som tampas med vikten, precis som jag. Detta är inte klockrent och så enkelt som alla LCHF:are förespråkar.
Det kanske är som någon sa till mig, att jag bråkat för mycket med min kropp under årens lopp så nu vet den inte vad den skall göra eller hur den skall fungera.
Jag kör väl på så borde det väl hända något snart.
Andra går ju ner av LCHF, då borde jag väl kunna göra det också, kan man tycka va?!
Jag vill verkligen lyckas med detta den här gången så kom igen nu då kroppen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar