söndag 11 oktober 2015

Tankar jag tänker

Söndagmorgon och tystnaden går att ta på här ute.
Solen går upp över trädtopparna.
Hösten är här i sin fulla kraft.
Denna dag är ett oskrivet blad.
Jag skall försöka olja in golvet på dasset. Om jag kan få fast penseln på en lång pinne, så att jag kan stå och måla, kan det kanske gå.
Annars får Jonny göra det, men han har fullt upp med sina knivar nu.
Han har en del beställningar och de måste bli färdiga innan det blir för kallt i verkstan.
Mina stackars pelargoner skall få komma ner i källaren i dag och murgrönan som sitter igen kruka på altanen skall få komma in i värmen.
Man pysslar på här ute i lugn och ro.
Ingen stress och jäkt.
Vi kanske åker hem i kväll eller så stannar vi till i morgonbitti.
Jag röstar på det senare alternativet, men Jonny får bestämma eftersom han flyger till Luleå i morgon förmiddag.
Det bästa med att vara sjukskriven är att man inte har någon söndagsångest och det värsta är att fredagskänslan inte infinner sig heller. Eller, njae, inte det värsta kanske. Det värsta är väl orsaken till varför man är sjukskriven, men du fattar vad jag menar.....hahaha!
Åh! Nu längtar jag ut till min trädgård. 
Jag vill olja, måla och elda.
Men först en kopp kaffe till, lite frukost och nyheter.
Om en timme skall jag ge mig ut i den klara höstmorgonen.
Den sista flugan flyger runt mig och gör mig galen, men jag har lovat Frida att inte slå ihjäl den så då gör jag väl inte det då.
Det ser ut att bli en skön dag i dag.
Trevlig söndag på dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar