fredag 18 december 2020

Nu har vi jul här i vårt hus...

....nästan. Inte så juligt som vi brukar, men vi skall ju inte vara här och fira heller, som vi brukar. 
Alla klappar är köpta och inslagna. Maten är förberedd och huset är nästan städat.
Det blir som det blir.
Huvudsaken att vi är friska och det är vi ju äntligen.
ÄNTLIGEN, säger jag.
Har varit hemma i en månad nu med den här jävla skiten.
Hostar fortfarande litegrann men det kan jag ju få hålla på med ett tag, sa läkaren.
Nu jobbar jag i två dagar nästa vecka och sedan får jag jullov.
I dag fick jag klipptid inne i Tierp på Salong Claudia. Hon var jättetrevlig. Jag bara klippte, inget toning eller så. Har inte varit till en frissa sedan i mars så det var verkligen välbehövligt.
Hon klippte över 2 dm och ändå är det så här långt.


Köpte en ny tomte också. Jag tyckte det var nödvändigt eftersom jag bara äger en hel kattvind med julsaker.
Kan man verkligen ha för många tomtar är en fråga som jag ofta ställer till mig själv?
Mitt svar får nog bli...
... nej.

Älskar att han ser ut som att han druckit lite för mycket glögg.


Nu får jag önska dig en härlig fredag och en trevlig helg, för det skall jag ha.



2 kommentarer:

  1. Ha det gôtt! Njut en liten bit i taget, var rädda om er och kör försiktigt! 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi skall köra så sakta och säkert. Ingen böter den här gången inte. God Jul!

      Radera