onsdag 16 december 2020

Outlander och lite annat.

Jag kanske är den ende som inte sett den serien ännu. Men nu under min sjukskrivning har jag sett första säsongen i alla fall.
Svårt att sluta titta.
Jag plöjer avsnitt efter avsnitt.
Om du inte sett den så gör det.


Jag blir sakta bättre och bättre i min förkylning, men jag har fortfarande hosta och tryck över bröstet.
Smaken är borta och jag känner mig trött.
Det här med att ha Corona var ingen lek.

I går åkte vi ut till Hållen för att det är lättare med hundarna här ute. Jag behöver inte gå promenader som gör mig trött, utan det räcker med att de får springa i trädgården.
Dessutom så får vi alla lite miljöombyte. Att gå i en liten lägenhet tillsammans hela dagarna i en månad, är lite tålamodsprövande.... haha. 

Lilla My har problem med sitt öra igen men jag hittade rengöring och medicin från i våras så jag provar med det och ser om hon blir bättre, annars får jag ta kontakt med veterinären om ett par dagar.
Stackars lilla Myran!

Annars känns det som en konstig jul. Inget är som vanligt och inget känns riktigt roligt.
Det är som om vi alla är i en mörk tunnel, vi ser ljuset där framme och vi går och går men vi kommer aldrig fram. Ljuset bara flyttar sig hela tiden. Allt detta med sorgen efter Ludwig och covid, plus en hel del andra underliga saker som skett den här hösten.
Det känns underligt att det är jul om en vecka. Det känns som det redan varit.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar