torsdag 31 december 2020

Gott Nytt År!

Sov i 12 timmar i natt. Tolv timmar!!!! Inte klokt ju. Somnade 21.00 och vaknade kl 09.00.
Hur Jan man bli trött av att inte göra någonting?? Har ju varit ledig i 7 dagar!?
Nu är jag iallafall och redo att ta itu med dagen,
Glömde lite grejer på Gränby i går som jag skall köpa.
Vi blir fem st på vår nyårsmiddag i år.
Så nu skall jag handla, förbereda middag och duka.
Gästerna kommer vid 17- tiden.
Jag brukar inte ge några nyårslöften, men däremot brukar jag tänka på vad jag vill göra det nästkommande året.
Vi har redan köpt biljetter till Close Up kryssningen i mars. Hoppas bara att den blir av.
Vi skall göra klart badrummet i Hållen och sedan har jag förbjudit Jonny att bygga något mer där ute förrän nästa vår. Det blir för många byggprojekt, vi hinner ju inte vara där ute och njuta om det bara skall byggas hela tiden. Dessutom behöver vi spara ihop pengar så att vi kan göra lite av de stora projekten. T ex renovera fönster och byta panelen.
Det vi faktiskt kan göra i sommar är att tvätta taket, men jag och Jonny är så vansinnigt höjdrädda så vi måste locka dit någon som törs gå på taket med en högtryckstvätt.
Någon frivillig där ute??? Vi bjuppar på logi, mat och fri bar.
You say when!!
Sorgen över Ludwig finns fortfarande såklart. Den ligger som en äcklig disktrasa över hela min tillvaro. Men jag försöker leva på som vanligt och göra mina vanliga saker.
Tog mitt friskvårdsbidrag och köpte en session hos en professionell samtalsterapeut i stan. Mental hälsa och sorgebearbetning kan han. Är det bra så köper jag fler gånger av honom. Jag kan ju testa. Bättre än att 1100 kr brinner inne.
Jag har lite andra planer på gång också men det får jag vänta med att skriva om tills förberedelserna är lite närmre. Inget hemligt egentligen, bara en affärsidé som jag fnular på. Kanske dags att göra något annat med mitt liv. 
Så ber jag er som kan att ta det där jäkla vaccinet så att vi alla kan få börja leva normalt igen. Herregud! Jag blir tokig på alla antivaccinare. 
Jag förstår att inte alla kan pga hälsa. Men nu tänker jag på dig som kan men inte VILL....
Skärp dig!
Tack för att du fortfarande läser min blogg,
Har snart skrivit i fjorton år. Det är roligt att gå tillbaks och läsa om mitt liv förr. Det är tur att man inte vet vad som komma skall.
Återigen önskar jag dig ett gott nytt år och en önskan om att vi ses igen nästa år!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar