tisdag 12 juni 2012

Jag funderar på en sak...

...vem är det som har bestämt att man måste vara smal för att vara snygg?
Jag menar inte att inte jag tycker det, för det gör jag.
Men hur kommer det sig?
Smal=snygg
Är det så?
1968 så vägde fröken Sverige 20 kg mer än vad hon gör i dag, men vi är mycket fetare i dag än 1968.
Hur kommer det sig?
Är vi feta för att vi jagar fel ideal?
Hur tänkte man 1968 när det nästan inte fanns några tjocka svenskar, eller jo, men inte lika många som idag 2012.
Vilka ideal hade min mamma? Hon tyckte ju att hon var alldeles för tjock, men nu när man ser på kort så hade hon storlek 38-40 kanske. Det är väl inte så tjock?
Jag skulle vilja gå ner minst 20 kg men då skulle jag fortfarande vara överviktig.
Hur skulle jag sett ut om jag fortfarande hade varit smal? Hade jag varit jag då?
Jag är ju den jag är idag tack vare både mitt inre och mitt yttre.
Tyvärr så räknas inte mitt inre lika mycket när man är tjock....vissa människor tror att man är lite bakom flötet bara för att man ser ut som en Heffaklump, tyvärr!
Jag läste en undersökning där de hade frågat vilka som  man störde sig mest på, på en badstrand.
1. magra människor
2. högljudda människor
3. feta människor
FETA MÄNNISKOR VANN!!
Jaha, men tack då!
Det är alltså ok att störa, skrika och vara otrevlig på en badstrand men det är INTE ok att vara fet?
Vart kommer vårt ideal ifrån?
Ja jo, jag vet att det är modevärlden, men när började de med att man skulle se ut som ett skelett?
Jag tycker synd om alla unga tjejer som måste växa upp med alla skitideal.
Jag tycker inte om att jag är fet men jag tycker heller inte att jag skall gå och tycka att det är det värsta som har hänt mig.
Det finns väl värre saker här i världen än tjocka människor.





1 kommentar:

  1. Du har helt rätt...bara att hålla med så kloka ord!

    SvaraRadera