torsdag 28 juni 2012

Kladdkaka

Nu är jag mätt och belåten så nu ska jag baka kladdkaka.
Det finns säkert lika många kladdkakerecept som det finns kärringar här i världen men här kommer i allafall mitt som jag har kört med sedan 80-talet.
Håll till godo!

Maggans kladdkaka


2 ägg
3 dl socker
1½ dl mjöl
1 msk vaniljsocker
4 msk cacao
125 g smält smör


Rör i hop och ät med vispad grädde, står det i mitt recept. Men det blir godare om man gräddar kakan i en smord springform först :)
175 grader i ca 15 minuter....typ.

Detta skall inmundigas på lördag tillsammans med löst vispad grädde samt skivade Ulvagubbar :)
Nu blev ni bra avis vaaa?

Magisk Kladdis


2 kommentarer:

  1. Gott...jag bakar nästan aldrig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte jag heller men när det kommer gäster kan jag göra mig för :)

      Radera