lördag 16 juni 2012

Mysigt

Regnet smattrar mot husvagnen.
Det är varmt och skönt i både vagnen och i förtältet.
Kycklingen, som vi skall sätta på en ökburk och stoppa in i grillen, ligger i marinad.
Jag läser en bra bok, "Kriget är slut" av Morgan Alling.
Sommaren 2012 är här och jag njuter av att det är lördag, av att vara i husvagnen, av att Jonny är frisk, av att bara vara.
Jag är sugen på glass trots det kyliga vädret. Undrar om min regnjacka hänger här?
Eller lite ost och scwartzwaldskinka låter ju godare, så slipper jag bli blöt också.
Besluten här ute i vagnen är ganska oviktiga.
Ska jag äta ost eller glass? ska jag blogga eller läsa? ska jag dricka öl eller vin? ska jag lyssna på Brolle eller Corroded?
Eller så struntar jag i allt och sover en liten stund.
I bland är det lätt att heta Maggan Munther.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar