måndag 11 juni 2012

Midsommarmaten

Snart är det midsommar, bara två veckor kvar :)
Vi har bjudit ut Jonnys bror med familj till husvagnen.
Jag hoppas på finväder förstås och jag har redan börjat att planera vilken mat vi skall äta.
Det blir väl en klassisk midsommar buffé på dagen och något gott att grilla frampå kvällskvisten.
Jag köpte nyaste Lantliv Mat & Vin, grillspecial i dag. Jag hoppas att jag hittar något mumsigt i den tidningen.
Jag skall försöka hitta på något ovanligt och gott till barnen också, de som inte kanske gillar sill.
Jag vet inte om någon av mina söner vill fira midsommar med oss där ute?
Förra året så tror jag nog att Ludde hade ganska skoj där.
Det var massor med ungdomar som drog runt på campingen och i skogen ;)
Men åter till maten.
Jag har ett recept på matjesilltårta som jag aldrig  har provat, det låter väl mumsigt?
Syrran gjorde minipajer till studenten och de var också goda.
Jag sitter här och är jättehungrig, märks det? :)
Nu måste jag gå och hämta min nya tidning och bli I*N*S*P*I*R*E*R*A*D*!
Vad skall du äta i midsommar? Har du något mumsigt recept så dela genast med dig!!

"Någonting att äta, någonting att dricka..."



2 kommentarer:

  1. Jag brukar göra en silltårta som är grymt god. Tror att jag la ut receptet förra midsommaren.

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte vad vi ska göra i Midsommar...inget beslutat!

    SvaraRadera