tisdag 26 juni 2012

Nedräkning

Fyra, tre två ett, nooll!!

Ja, nu är det bara fyra dagar kvar till semester och jag längtar.
Solen skiner in genom sovrumsfönstret och ropar på mig.
- Maggan! Kom ut till husvagnen och njut av mig!
Det är ovanligt lugnt på jobbet den här veckan, det är många barn som redan gått på semester men vi skall ju städa, tvätta, putsa och damma och det tar en jäkla tid.
Men, som sagt, nu är det bara fyra dagar kvar tills jag ligger i min Baden Baden och njuter av en sommardrink och en bra bok.
Jag L*Ä*N*G*T*A*R*!

"Sommar, sommar å sol. Havet och vinden, en doft av Kaprifol. 
Sommar, sommar å sol. En himmel så blå som viol"

Sommarfägring

Som fördrink eller bara som en svalkande sommardrink en varm kväll. Denna kombination är oslagbar. Väldigt enkel med få ingredienser, något att njuta till!

♦  Fyll halva glaset med is
♦  4 cl Bacardi
♦  1/2 flaska "En till! Päron" (kullamust)
♦  Lime eller citronmeliss på toppen

Klart! Lycka till med denna härliga hängmattedrink!

4 kommentarer:

  1. 4 dagar! Jag har fyra veckor :)

    SvaraRadera
  2. Jag har oxå 4 dagar kvar...sen lite hipp som happ ledig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackars dig med. Det 'r viktigt med sammanh'ngande semester.

      Radera